Interešu trūkums

Šobrīd, kad gandrīz cauri jau otrais vasaras mēnesis un es vēl joprojām neesmu atradusi darbu un dzīvoju vecāku mājās, bieži aizdomājos par savām interesēm, aizraušanām, brīvā laika aizpildīšanu. Un, ziniet, ko atklāju? Man ir ļoti maz interešu. Nu, vismaz ne tik daudz kā man gribētos.

Rakstīšana. Protams, tas, kas mani piesaista, kas man ir iemācījusi tik vērtīgām lietām kā termiņu ievērošana, aktualitātes atpazīšana un arī, protams, pareizrakstība. Pirms pāris dienām satiku savas skolas, kur mācījos līdz pat 12. klasei, avīzes redaktori. Gribējās viņai pateikt milzīgu „Paldies!” par visu, ko man iemācījusi, par visu, ko ieguvu pateicoties viņai. Bet, atgriežoties pie rakstīšanas, man ir neskaitāmi daudz jautājumu, ko vajadzētu uzdot pirmkārt sev. Par ko lai rakstu? Kam lai rakstu? Kurā no trim man pazīstamām valodām rakstīt? Kā papildināt savu vārdu krājumu, lai mani teksti kļūtu saistošāki un atšķirtos viens no otra? Kaut gan pēdējā jautājuma atbilde ir saprotama – vairāk lasīt. Nu ko, par vienu jautājumu mazāk!

Zīmēšana. Jau no mazotnes es ķēpājos ar parasto zīmuli domādama, ka nemāku zīmēt un nekad nemācēšu. Ak, ko tik vizuālās mākslas skolotāja vidusskolā nevarēja ieskaidrot mūsu naivām un sapņu pilnajām galvām! Bet nu, uzsākot studijas, pievērsos zīmēšanai vairāk. Sākot ar pamācībām internetā, turpinot ar improvizāciju savā skiču blociņā, beidzot ar… Nē nē, vēl nevēlos piešķirt beigu punktu šai, man tik tīkamai, nodarbei. Mani priecē tas, ka ikdienu iemācos ko jaunu no zīmēsanas ar zīmuli pamatiem – 3D formas piešķiršana, ēnas ieskicēšana un vēl neskaitāmas lietas.

Dejošana. Tāds pašizpausmes veids, kas ļauj parādīt savas emocijas citiem un vienkārši atpūsties no ikdienas. Sāku ar sporta dejām vēl bērnudārzā, turpināju ar mūsdienu dejām skolas laikā un vēlāk hip hopu.  Izjust mūziku ir brīnišķīga dāvana un parādīt to ar savu ķermeni, manuprāt, ir talants. Ar dejām man asociējas neskaitāmi daudz emocionālu pārdzīvojumu, kas arī liek atgriezties pie šīs nodarbes atkal un atkal.

Trīs aizraušanās. Trīs radošas intereses, kas mājo manī. Taču nevienā sfērā neesmu pārsteidzoši laba. Tas mani attur no sevis pilnveidošanas. Pieņemu, ka tas arī ir iemesls – savulaik nestrādāju cītīgāk, lai attīstītu sevī kādu konkrētu dabas dotumu.

Pirms kāda laika, sarunājoties ar dažnedažādiem cilvēkiem, piefiksēju, ka katram ir „sava lieta”. Tas, kas definē cilvēku. Tas, ko apkārtējie iedomājas, izdzirdot cilvēka vārdu. Kādam tā ir dziedāšana, kādam – hokejs, citam tas ir regbijs, citam – fotomāksla. Un pats biedējošakais ir tas, ka liekas – tik daudzas aizraušanās jau ir „aizņemtas.” Nu kuram gan gribētos sākt veidot video, ja viņa draugs ar to jau nodarbojas? Vai oganizēt pasākumus, ja tuva draudzene to jau dara? Atrast ko savu mūsdienās ir grūti. Manī, laikam, ir pa mazumiņam no visa. Es vienlaicīgi saprotu matemātiku, ātri mācos valodas, rakstu sakarīgus rakstus, māku uzstāties publikas priekšā un vēl un vēl. Nē, es necenšos sevi slavēt, tikai atbalstu ideju par daudzpusību.

Skaudība nav tā vēlamā emocija, bet esmu izjutusi to pret cilvēkiem, kuriem aizraušanās ir kā dzīves aicinājums, profesija, visa dzīve. Tas taču ir daudz vieglāk – uzreiz izplānota dzīve, pamatojoties uz aizraušanos. Man gan ir jāmeklē, jāizzin. Bet varbūt tajā arī ir dzīves maģija?

Izliekot savas pārdomas uz papīra, vairs nešķiet, ka esmu bez talantiem. Saprotu, ka jājūtas laimīgai. Daudzpusība taču ir vērtīgākais, kas var cilvēkā slēpties. Neskaitāmi daudz lietu, kas padodas. Tik daudz interešu, ka nepietiek ar divdesmit četrām stundām diennaktī.

Vēlos atrast sev saistošas lietas. Iemācīties šaut ar ieročiem, kāpt alpīnisma sienās,  apgūt vairākas valodas, gleznot ainavas. Un, cerams, lielākā daļa man padosies. Ja nē, es lepni teikšu: ”Es mēģināju!”

 

25.07.2017.   Brīnumkāre

IMG_20170107_192226

Leave a Reply

